Copyright Agent har i dag meddelt, at de ekspanderer til fire nye markeder, og nu er til stede i 13 lande mens de ser det fulde udbytte af deres entreprisestrategi.

De fire nye lande er Frankrig, Belgien, Holland og Estland, og med denne udvidelse har Copyright Agent nu indtrådt syv nye markeder siden IPOen.

Åbningen af flere nye markeder og de seneste kontrakter med fire store, internationale kunder Caters News Agency, Reuters News Agency, Aller Media AB og Apix Syndication, og samtidigt åbningen i et nyt kontinent, Australien, illustrerer tydeligt effektiviteten af Copyright Agents entreprisestrategi.

Vi ser effekten af selskabets push-pull strategi, hvor indgangen i et nyt land både etablerer og åbner et nyt marked op for flere af deres eksisterende kunder. Samtidigt kan Copyright Agent trække nye kunder tilbage og ind i deres allerede etablerede markeder hvilket gør det muligt for selskabet at øge værdien af deres kundekontrakter.

Copyright Agents vellykkede indtrædelse i nye markeder kan yderligere tilskrives deres glocal model, som gør det nemt og effektivt at åbne op og operere i nye lande på lokalt sprog, hvor nye og eksisterende kunder har deres tilstedeværelse.

Copyright Agents CEO, Henrik Eggert udtaler:

Vi følger vores vækst- og ekspansionsplan og er glade for at se effekten af vores strategi i praksis. Den fungerer som forventet, vores kunder er tilfredse og vi modtager løbende henvendelser fra nye kunder, som enten ser os i succesfulde samarbejder med deres kollegaer i branchen, eller som møder os i de nye markeder, hvor vi etablerer os. Vi fortsætter ekspansionen med flere markeder og nye kunder og fortsætter vores arbejde med at understøtte og sikre, at skaberne af originalt indhold sikres rimelige og retfærdige vilkår for deres arbejde.