Linkfire har her til morgen offentliggjort kvartalsrapport for tredje kvartal 2021.

Linkfire har i kvartalet oplevet en fremgang på 37% i omsætningen, som endte på 8,9 mio. kroner. Dermed er omsætningen for årets første tre kvartaler på 23,9 mio. kroner svarende til en vækst på 41%.

Fremgangen i omsætningen er især drevet af fremgang i kommissionsomsætningen, som yoy er steget med 113% i kvartalet. Det skyldes blandt andet en styrket RPM, som beskriver, hvor meget Linkfire tjener pr 1.000 visninger.

RPM er et stort fokusområde for Linkfire, hvorfor det er positivt, at deres strategi også konverterer til en forbedret RPM. I tredje kvartal af 2021 endte selskabets RPM på 8,62 kroner, hvilket er en vækst på 128% sammenlignet med samme periode sidste år, og en vækst på 53% sammenlignet med forrige kvartal.

Selskabets CEO, Lars Ettrup udtaler ifm. Q3-rapporten:

Our year to date performance is in line with financial targets and we continue to follow our growth trajectory. We continue to invest in strengthening our market position and top line growth. Initiatives supporting this, such as increasing traffic and RPM are all key focus areas of ours. We retain our focus on expansion initiatives such as maturing our operations in Ghana and other geographical markets, growing the business organically, as well as executing the M&A agenda, most recently by acquiring key competitor smartURL.

Klokken 10 i dag afholder Linkfire en såkaldt telekonference, som man kan se online. Her vil selskabets ledelse præsentere regnskabet, og der vil være mulighed for at stille spørgsmål.