OrderYOYO har i dag annonceret, at de er nået til aftale med tyske app smart om en transaktion, hvor OrderYOYO vil opkøbe app smart.

Aftalen gør OrderYOYO til en meget større spiller på markedet, hvor de særligt vil få en stor markedsandel på det tyske og østrigske marked samt en planlagt indtrædelse i Schweiz. Ifølge selskabet vil de nu være markedsledende på fem markeder, hvilket bl.a. tæller UK og Tyskland, som er de største markeder for takeaway i Europa.

Den kombinerede ARR mellem de to selskaber er 173 mio. kroner målt ved udgangen af 2021. Derudover er det kombinerede antal af restaurantpartnere på mere end 9.000. Selskabet forventer at nå en ARR på 175-190 mio. kroner i 2022, og venter samtidig at nå en omsætning på 135-150 mio. kroner og et EBITDA på -10 til 0 mio. kroner. Det forventes, at der vil være en del omkostninger tilknyttet integrationen, hvilket altså afspejles i EBITDA-guidance. Frem mod slutning af 2025 sigter selskabet efter at servicere mere end 25.000 restauranter.

OrderYOYOs CEO, Jesper Johansen udtaler:

We are excited to join forces with app smart and are truly impressed of what the founders and employees have built since 2014 to claim leadership in Germany and Austria. app smart is the perfect match for OrderYOYO with a completely aligned vision and mission, market focus and business model. Combining OrderYOYO and app smart create a true European market leader from day 1 with an exciting combined joint potential. At the same time, the combined company is well positioned for further expansion and to drive further industry consolidation.

Læs mere om fusionen her.