SameSystem har i dag givet en opdatering på tredje kvartal for regnskabsåret 2020/21.

SameSystem fastholder sine forventninger, og venter fortsat at nå en ARR på 41,8 mio. kroner i slutningen af regnskabsåret 2021.

Pr 30. juni har SameSystem en ARR på 38,2 mio. kroner. Ud fra disse tal handles aktien til en ARR-multipel på omkring 8,7x, hvilket er væsentligt under gennemsnittet på The SaaS Capital Index, hvor den gennemsnitlige ARR-multipel ved seneste opdatering var på 16,9x.

I løbet af kvartalet, som løber fra 1. april til 30. juni, fik selskabet 77 nye kunder med ombord, så de pr 30. juni har 776 kunder i alt fordelt på 21 lande. Efter perioden udløb ved vi, at SameSystem også har indgået en aftale med HiFi Klubben, som vil implementere SameSystems løsninger i 90 butikker, herunder butikker i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Holland.

Læs også: SameSystem: Ny aftale.

SameSystem havde i kvartalet en churn på 3,3%. Churn beskriver, hvor gode selskabet er til at fastholde sine kunder, hvorfor en lav churn er positivt, da det viser, at få kunder har forladt SameSystem.

SameSystem beskriver, at COVID-19 krisen fortsat har en betydning for flere at selskabets markeder. Dette gælder f.eks. Tyskland, Holland og Frankrig, hvor butikker og restauranter delvist har været lukkede i perioden. Dog har SameSystem på andre markeder oplevet den modsatte effekt, hvor forbrugerne har støttet op omkring de fysiske butikker, og haft stor lyst til at gå på café, bar eller restaurant. Dette har medvirket til, at virksomhederne igen er begyndt at investere, hvilket er positivt for SameSystem.