Da Trophy Games i sidste måned leverede regnskab for 2021, fik vi et opdateret indblik i selskabets tal og forventninger.

Trophy Games kunne først og fremmest rapportere en omsætning på 41,5 mio. kroner i 2021, som i indeværende regnskabsår ventes at ende i intervallet 70-80 mio. kroner svarende til en forventet vækst på 68-93%. Som det fremgår af billedet, er det særligt tre punkter, som skal drive denne vækst.

Airline Manager 4 er blevet et vigtigt spil for Trophy Games. Airline Manager blev en del af porteføljen efter opkøbet af Xombat, og efter opkøbet har Airline Manager 4 været i markant vækst. I 2021 bidrog Airline Manager 4 med en omsætning på 8,66 mio. kroner, hvilket forventes at overstige 20 mio. kroner i 2022. Alene i januar 2022 omsatte Airline Manager for 2,1 mio. kroner. I serien af transportspil forventer Trophy Games desuden at lancere Shipping Manager i H2 2022.

En anden væsentlig faktor, som skal drive væksten i år, er Trophy Games’ Warhammer-spil, som forventes at bidrage med en omsætning på 9-10 mio. kroner i 2022. Selskabets Warhammer-spil er lancereret globalt, og omkring 150.000 spillerede havde for-registreret sig inden lanceringen.

Den sidste væsentlige faktor, som skal medvirke til væksten i 2022, beskrives i billedet som ”other”. Dette element indebærer opkøb, hvor Trophy Games ifm. regnskabet præsenterede, at de håber at gennemføre yderligere opkøb, som kan bidrage med en omsætning på 8-10 mio. kroner gennem året. Med en likvid beholdning på 37,7 mio. kroner ved udgangen af 2021, har Trophy Games en solid position til at kunne gennemføre denne ambition.

Cirka en uge efter Trophy Games’ årsregnskab for 2021 købte selskabets CEO, Søren Gleie, desuden aktier for omkring 100k kroner